Ladder stitch

Bár még természetesen vannak mindenféle érdekességek a gyöngyhorgolás és a peyote témájában is, gondoltam azért elindítok egy újabb témát is, máskülönben tartok tőle, hogy túl sokáig szólnának ugyanarról a dologról a bejegyzéseim. :)

Következő témának a herringbone-t szemeltem ki, de mikor elkezdtem kidolgozni, rájöttem, hogy ahhoz nem árt ismerni az ún. ladder stitch-et, ezért előre vettem ezt a technikát. Magyar megfelelője nem igazán van (néhol előfordul létra-öltésként, de nagyon ritkán), úgyhogy a továbbiakban is maradnék az angol nevénél. 

Ezt a technikát általában valamilyen más technikával kombinálva szoktuk használni, mint például a herringbone alapjaként.

Alapvetően két típusa van: a szimpla és a dupla ladder stitch. A szimpla ladder stitch technikája az alábbi:




A dupla ladder stitch alapvetően ugyanez, csak egy gyöngy helyett két gyöngyös egységekben dolgozunk, az alábbiak szerint (mivel itt már kicsit több a gyöngy, meg a szál, ezért a könnyebb áttekinthetőség érdekében valamivel több lépésben rajzoltam le, de a technika tényleg ugyanaz, mint a szimpla ladder stitch-nél).







Bár nem nagyon szoktuk erre használni, de persze vakmerőbbek próbálkozhatnak azzal, hogy pl. szalagot fűzzenek belőle. Ehhez páros szemszám esetén (mint amilyen a fenti példa is), vissza kell fordulni, hogy a szál a tetején jöjjön ki. Ez történhet például az alábbi módon:

De még mielőtt bárkinek az összes haja kihullana emiatt, javaslom, hogy ezt inkább csak kásagyönggyel próbáljátok meg, ne delica-val. :)

3 megjegyzés:

Kisnyul / Andi írta...

Nagyon tetszik a blogod és az, hogy a teljesen kezdőkre is gondolsz. Nincs kedved egy blinkie-t vagy egy kis képecskét csinálni. Én pl. szívesen kitenném a blogomra, ezzel reklámoználak, hogy más is idetaláljon.

Sue N. írta...

Nagyon örülök, és ez nagyon kedves Tőled!!! :) Ha este hazaérek, igyekszem alkotni valamit a témában... :) Köszönöm szépen!!! :)

Sue N. írta...

Készítettem egy logót (kiraktam az oldalsávra). Nem tudom, ilyesmire gondoltál-e. Ha nagy, nyugodtan csinálj belőle kisebbet. Vagy ha nem ilyesmire gondoltál, akkor szólj! (A blinkie nekem kicsit túl mozgalmas, úgyhogy részemről maradnék az állóképnél... :) ) Köszönöm szépen a segítséget!!! :)